اهمیت بازاریابی ویدیویی!

اغلب گفته می شود که ما در عصر طلایی تلویزیون زندگی می کنیم. خوب، زمانی که در مورد اینترنت می خواهیم این حرف رو بزنیم، در واقعیت در دو از یک نوع پدیده هستند: سن طلایی بازاریابی ویدیویی. با توجه به اینکه مردم بیشتر از هر زمان به اینترنت وصل شده اند و هزینه تولید ویدیو به آرامی و قطعا کاهش یافته، بازاریابی ویدیویی به سرعت تبدیل به قالبی برای منتشر کردن پیام ها شده است.

اما این امر آسانی نیست که بسیاری از بازاریابان کشتی های خود را رها کردند و به این سو آمدند. بازده سرمایه گذاری در این بازار خیلی خوب است.

ویدیو برابر با مشارکت بیشتر

در مقایسه با بازاریابی محتوا مبتنی بر متن، ویدیوها احتمال بیشتری دارند که توجه مخاطبان خود را جلب کنند و آنها بیشتر درگیر مفهوم آن کنند.

به طور متوسط، یک ویدیو ۹۰ ثانویه ۵۳ درصد از بینندگان خود را تا انتها حفظ می کند. این امر بسیار مؤثرتر از یک پست وبلاگ است که در ۱۵ ثانیه اول ۵۵ درصد از خوانندگان خود را از دست می دهد.

فیلم ها همچنین ۱۲۰۰٪ اشتراک بیشتر از هر دو متن و تصاویر دارند و هنگامی که در صفحه اصلی شرکت قرار می گیرند، می توانند نرخ تبدیل را تا ۸۰٪ افزایش دهند. هنگامی که ویدیو ها در ایمیل های بازاریابی ادغام می شود، میزان افزایش کلیک بین ۲۰۰ تا ۳۰۰٪ افزایش می یابد.

و این همه عدد دقیقا به چه معناست؟ آنها به این معنی هستند که به سادگی پیام تبلیغاتی خود را در یک بسته ویدیویی قرار دهید و شما تضمین این را خواهید داشت نگاه های بیشتری را بر روی محصول خود دریافت خواهیم کرد.

بهبود جستجوگرها (SEO )

با تمام این افزایش تعامل، شرکت شما به طور طبیعی یک دست انداز در SEO خود خواهد دید. و چقدر دقیقا؟ خوب، بدیهی است که این امر با برند های مختلف املکرد مختلی هم داشته و تحقیقاتی این را نشان داده است که وب سایت های شرکت هایی که بر صحفه اصلی آنها ویدیویی قرار دارد ۵۳ درصد احتمال اینکه بر صفحه اول گوگل به نمایش در بیایند بیشتر است.

این چیزی است که مردم میخواهند

مردم ویدیو ها را دوست دارند. در واقع ما آن قدر ویدیو ها را دوست داریم یک سوم زمانی را که بر روی اینترنت میگذرانیم با اینها سر و کار داریم. ما حتا ۱۹ در صد مواقع احتمال باز کردن ایمیل هایی را داریم که در موضوع آن کلمه “ویدیو” اشاره شده باشد.

این فقط برای مردم نیست، بلکه برای آنهایی که در شرکت ها و یا جاهای رسمی تر کار می کنند و تصمیم های مهمی میگیرند، ۵۹ در صد آنها به این روش ترجیه می دهند.

ویدیو نام شرکت شمار ار تقویت می کند

عناصر های بصری و شنوایی در ویدیو باعث می شود تا بازاریابان در مخاطبان خود احساس ارتباط با نام بند خود بر قرار کنند. حتی ممکن است که این امر باعث فروش بیت محصول شرکت نشود، اما این را تضمین می کند که آن مشتری ویدیو شما را در ذهن خود نگه داشته و در آیند ممکن است به کارش آید.

بلکه بازاریابی محتوای بر متن نیز تاثیر بسیار بالای بر مخاطبین دارد، اما در مقایسه با ویدیو کم رنگ تر است.  هنگام تماشای یک ویدیو بازاریابی، مخاطبین می توانند ۹۵٪ پیام دریافت کنند. هنگام دریافت پیام مشابه از طریق محتوای مبتنی بر متن، این میزان به ۱۰٪ کاهش می یابد.

تجزیه و تحلیل

وقتی اولین بار این تحقیق را شروع کردم، من حیرت زده شدم که آمار زیادی در مورد محتوای ویدئو وجود دارد و به زودی همه چیز را کاملا قابل فهم شد. به دلیل ماهیت تعاملی ویدئو، بسیاری از روش های مختلفی وجود دارد که می تواند اثربخشی آن را اندازه گیری کرد و حتی بیشتر از سایر فرمت های بازاریابی.

شما می توانید اندازه گیری کنید که چندین بار یک فرد به تماشای ویدیو شما پرداخته، جایی که آنها قطع تماشا کردند، جایی که آنها اسکیپ کردند، ویدیو را جلو و عقب کردند و غیره. با چیزهایی مانند پست های وبلاگ و تبلیغات بنر، به راحتی نمی توانیم مقیاس های مختلف را اندازه گیری کنیم و به همین دلیل است که بهینه سازی آنها بسیار سختر است.

این باعث افزایش تبدیل مشتری می شود

در آخرین مهمترین چیزی این است که هر یک از بازاریابان به آن اهمیت می دهند: تبادل مشتری!

بله، ویدئو پادشاه است، ۹۰ درصد مشتریان با دیدن فیلم های بازاریابی تصمیم میگیرند که آیا می خواهند محصولی را خریداری کنند یا خیر.

با این حال، هنگامی که به طور خاص به فیلم های محصول می آید، مطالعات نشان می دهد که بینندگان ۶۴ تا ۸۵ درصد احتمال بیشتری دارند که محصول را پس از تماشای ویدیو خریداری کنند.

همانطور که این پدیده تنها به رشد خود ادامه می دهد، کسب و کار دیگر نمی تواند ویدیو را به عنوان جزء جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی خود نادیده بگیرد. انتظار میرود تا سال ۲۰۱۹ ویدیو حدود ۸۰ درصد از کل ترافیک وب را تشکیل دهد و طبق یوتیوب، مصرف ویدئوی آنلاین در هر سال ۱۰۰ درصد افزایش مییابد.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن