وبلاگ

چگونه هزینه خدمات ویدیویی را قیمت گذاری کنید؟

از هر فردی که در این کار به صورت آزاد کار می کند بپرسید که کدام بخش این شغل بیشتر  نفرت دارد، انها به قیمت گذاری اشاره خواهد میکنند. قیمت گذاری برای خدماتی که شما ارائه می دهید، یک کار بسیار خسته کننده و با نفس گیر است.

اما خوشبختانه برای تمام عوامل آزاد که در این کار هستند، ما یک فرمول سریع کوچک داریم که به شما کمک می کند تا این کار فوق العاده خسته کننده را به آسانی انجام دهید تا بتوانید بدون استرس آنچه که دوست دارید انجام شود– ایجاد یک ویدیوی فوق العاده جادویی.

همانطور که احتمالا تا کنون متوجه شده اید، هیچ یک از دو پروژه ویدئویی یکسان نیستند، به این معنی که هزینه هایی که برای آنها انجام می دهید نیز نباید یکی باشد. پس تصمیم گرفتن برای هزینه پروژه ها یک نکته مهمی برای کار شما است، که مشتری احساس این را نکند دارید از آن سوء استفاده می شود و پوله بیشتری دریافت میکنید.

۱. هزینه های خروجی خود را محاسبه کنید

قیمت گذاری هزینه خدمات ویدیویی

اولین چیزی که میخواهید انجام دهید این است که تمام هزینه هایی را که در طی پروژه انجام خواهید داد ، فهرست کنید. این شامل همه چیز از مرحله برنامه ریزی تا رسیدن به مرحله تولید است. اشاره ما به  اجاره تجهیزات، اجاره محل تصویر برداری، آماده سازی ست، بازیگران و پرسنل خدمه، هزینه های حمل و نقل، مجوز موسیقی، کل کیت و غیره.

حالا این رو تکرار کنید :” همه این هزینه ها را مشتری من باید پرداخت کند، نه من.”

سپس همه این هزینه را جمع کرده و حالا نقطه شروع برای هزینه پروژه شما تشکیل شده است.

۲. زمان و تلاش خود را محاسبه کنید

قیمت گذاری هزینه خدمات ویدیویی

بعدا شما باید فهرستی از تمام وظایفی را که شخصا باید انجام دهید تا پروژه را به اتمام برسانید و هر زمان که هر یک از آنها را برآورده سازید ایجاد کنید. این شامل جلسات و تماس های تلفنی، اسکریپت و یا گفتگو، برنامه ریزی لجستیکی، تعداد کل ساعت های صرف شده در ست فیملبرداری و همچنین هر کار پیش تولید مورد نیاز برای انجام یا نظارت.(نگران براورد هزینه برای همه این کار نباشید، چون در مرحله ۳ شما انجام خواهید داد.)

۳. تصمیم بگیرید که سود شما چه مقدار باشد

قیمت گذاری هزینه خدمات ویدیویی

در نهایت، شما باید تصمیم بگیرید که چقدر میخواهید از پروژه سود ببرید. برای کمک به این کار ، به مرحله ۲ بروید و تمام وقت و تلاش خود را که برآورد کرده اید در پروژه قرار دادید، آن را در نظر گرفته و ارزش آن را محاسبه کنید.

اگر شما در کار تولید ویدیو جدید هستید و می خواهید قیمت ها را پایین بیاورید، ممکن است تصمیم بگیرید که برای خروجی شخصی خود هیچ هزینه ای دریافت نکنید، انتخابی که کاملا به شما بستگی دارد. تا جایی که ما پیشنهاد کنیم، تا زمانی که هزینه های تولید شما پوشش داده شود، می توانید هر مبلغی را که می خواهید در یافت کنید. اما ما می خواهیم فکر کنیم حتی اگر شما تازه به این صنعت وارد شده اید، هزینه ابتکار های عملی خود را دریافت کنید، حتی اگر فقط ۱۰۰ دلار در روز باشد.

هنگامی که تصمیم گرفته اید سود خود را به دست آورید، آنرا به مجموع کل هزینه های پروژه اضافه کرده و آنجا  شما هزینه کامل پروژه را دارید!

خوب حالا قسمت سختی کار به اتمام رسیده و به بخشی می پردازیم که شما نباید انجام دهید.

  • قیمت های خود را بر اساس رقبا رقم نزنید

یکی از بزرگترین وسوسه های مهاجران تازه کار این است که هزینه های رقبا و دوستان خود را در صنعت کپی می کنند. هر کدام از رقبایتان نرخ های خود را برای نشان دادن سطح تجربه خود، هر گونه تخصص آنها و کیفیت محصول نهایی که قادر به ارائه آن هستند تعیین کرده اند. با فرض اینکه شما فقط می توانید در کنار هم قرار بگیرید و ساختار قیمت گذاری خود را اتخاذ کنید و تقریبا مطمئنا منجر به کاهش ارزش کار سما خواهد شد.

  •  – این کار را نکنید هر چیزی را به هزینه ها اضافه نکنید

برای آنهایی که آزاد کار میکنند و به شدت تلاش می کنند نمونه کارهای خود را  بیشتر کنند، چیزی شبیه به یک تله معمول دیگر نیست. اما هشدار داده شود: این کار عواقب زیادی دارد و نه فقط برای شما. هر نوع هزینه را نگرفتن نه تنها کار شما راه کم ارزش میکند، بلکه کل اون صنعت را بی ارزش نشان می دهد. هنگامی که شرکت ها می دانند که همیشه می توانند کسی را پیدا کنند که به صورت رایگان برای آنها کار کند، آنها کار خود را به متخصصان که می دهند که هزینه دریافت میکنند. این در نهایت باعث می شود متخصصان قیمت های خود را پایین تر بیاوند تا در رقابت بمانند، که باعث پایینتر آمدن ارزش این صنعت می شود.

  • از نرخ های ثابت استفاده نکنید

اگر یک چیزی در خاطر ما باشد این است که هزینه هر پروژه ویدئویی با دیگری متفاوت است و قیمت ارائه شما باید این تفاوت را به طور کامل نشان دهد. به عنوان مثال، یک ویدیوی عروسی ممکن است نیاز به یک درون (هلیپد)، سه عضو دیگر خدمه و روز های ویرایش بیشتری نیاز داشته باشد، در حالی که مراسم عروسی دیگری ممکن است تنها یک عضو خدمه اضافی و تجهیزات کمتری لازم داشته باشد. بنابراین، آیا شما همان نرخ ثابت عروسی را برای هر کدام از آنها می گیرید؟خیر . قبل از این که رقمی به مشتری ارائه دهید، همیشه با مشتری خود بنشینید و دقیقا همان کاری را که میخواهند پیش ببرند صحبت کنید.

  • اجتناب از نرخهای ساعتی و روزانه برای پروژه های بزرگ

از آنجایی که هزینه های ساعتی و روزانه به حساب هزینه های پروژه های بزرگ مانند اجاره تجهیزات، حمل و نقل، مجموعه وسایل و غیره می باشد، توصیه می شود از آنها اجتناب کنید و هزینه های پروژه مشابه آنچه که در بالا ذکر شد انتخاب کنید. نکته: تنها یک استثناء این است که اگر شما پروژه را هدایت نکنید و فقط یک خدمه و یا متخصص کار هستید. در صورتی که این مورد باشد، قطعا باید مشتریان را با نرخ ساعتی یا روز به هزینه دریافت کنید.

کلمه نهایی

همانند هر کاری که در زندگی زحمت کشیده اید، قیمت گذاری برای خدمات ویدئویی شما تنها با تجربه و پروژه های بیشتر بهتر خواهد شد. اما در حالی که شما از مهارت های کسب و کارتان دارید استفاده می کنید، فراموش نکنید که روش های دیگری برای تبدیل سود به سرویس های ویدئویی خود وجود دارد. پس تلاش بر این داشته باشید همانطور که شما باید سود کنید مشتری هم نباید زیانی کند و بتوانید آن را راضی نگه داشته تا سفارش های بیشتری داشته باشید و تجره خود را در این صنعت بالا تر ببرید.

 

منبع : Motion Array

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن