چگونه هزینه خدمات ویدیویی را قیمت گذاری کنید؟

قیمت گذاری هزینه خدمات ویدیویی

چگونه هزینه خدمات ویدیویی را قیمت گذاری کنید؟

از هر فردی که در این کار به صورت آزاد کار می کند بپرسید که کدام بخش از شغلی که بیشتر از آن نفرت دارند  بیشتر انها به قیمت گذاری اشاره خواهد کرد.  قیمت گذاری برای خدماتی که شما ارائه می دهید، یک کار بسیار خسته کننده و با نفس گیر است.

اما خوشبختانه برای تمام عوامل آزاد که در این کار هستند، ما یک فرمول سریع کوچک داریم که به شما کمک می کند تا این کار فوق العاده خسته کننده را کنار بگذارید تا بتوانید بدون استرس آنچه که دوست دارید انجام دهید – ایجاد یک ویدیوی فوق العاده جادویی.

همانطور که احتمالا تا کنون متوجه شده اید، هیچ یک از دو محصول ویدئویی یکسان نیستند، به این معنی که هزینه هایی که برای آنها هزینه می کنید نیز نباید باشد. پس تصمیم گرفتن برای هزینه پروژه ها یک نکته مهمی برای کار شما است، که مشتری احساس این را نکند دارید از آن سوء استفاده می شود و پوله بیشتری دریافت منکنی.

1. هزینه های خروجی خود را محاسبه کنید

قیمت گذاری هزینه خدمات ویدیویی

اولین چیزی که میخواهید انجام دهید این است که فهرستی از تمام هزینه هایی را که در طی پروژه انجام خواهید داد ، فهرست کنید. این شامل همه چیز از مرحله برنامه ریزی تا رسیدن به مرحله تولید است. اشاره ما به  اجاره تجهیزات، اجاره محل تسویر برداری، آماده سازی ست ، بازیگران و پرسنل خدمه، هزینه های حمل و نقل، مجوز سهام موسیقی، کل کیت و کابودل.

حالا این رو تکرار کنید :” همه این هزینه ها را مشتری من ، نه من  – باید پرداخت کند.”

سپس شما قصد همه این هزینه را جمع کرده و حالا نقطه شروع برای هزینه پروژه شما تشکیل شده است.

2. زمان و تلاش خود را محاسبه کنید

قیمت گذاری هزینه خدمات ویدیویی

بعدا شما باید فهرستی از تمام وظایفی را که شخصا باید انجام دهید تا پروژه را به اتمام برسانید و هر زمان که هر یک از آنها را برآورده سازید ایجاد کنید. این شامل جلسات و تماس های تلفنی، اسکریپت و یا گفتگو، برنامه ریزی لجستیکی، تعداد کل ساعت های صرف شده در ست فیملبرداری و همچنین هر کار پیش تولید مورد نیاز برای انجام یا نظارت.(نگران براورد هزینه برای همه این کار نباشید، چون در مرحله 3 شما انجام خواهید داد.)

3. تصمیم بگیرید که سود شما چه مقدار باشد

قیمت گذاری هزینه خدمات ویدیویی

در نهایت، شما باید تصمیم بگیرید که چقدر پولی را که میخواهید از پروژه سود کنید. برای کمک به این کار ، به مرحله 2 بروید و تمام وقت و تلاش خود را که برآورد کرده اید در پروژه قرار دادید، آن را در نظر گرفته و ارزشش آن را محاسبه کنید.

اگر شما در این کار تولید ویدیو جدید هستید و می خواهید قیمت ها را پایین بیاورید، ممکن است تصمیم بگیرید که برای خروجی شخصی خود هیچ هزینه ای دریافت نکنید، انتخابی که کاملا به شما بستگی دارد. تا جایی که ما پیشنهاد مدهید، تا زمانی که هزینه های تولید شما پوشش داده شود، می توانید هر مبلغی را که می خواهید در یافت کنید. اما ما می خواهیم فکر کنیم حتی اگر شما تازه به این صنعت وارد شده اید، هزینه ابتکار های عملی خود را دریافت کنید، حتی اگر فقط 100 دلار در روز باشد.

هنگامی که تصمیم گرفته اید سود خود را به دست آورید، آنرا به مجموع کل هزینه های پروژه اضافه کرده و آنجا  شما هزینه کامل پروژه را دارید!

خوب حالا قسمت سختی کار به اتمام رسیده و به بخشی از کار می پردازیم که شما نباید انجام دهید.

  • قیمت های خود را بر اساس رقبا رقم نزنید

یکی از بزرگترین وسوسه های مهاجران تازه کار این است که هزینه های رقبا و دوستان خود را در صنعت کپی می کنند. هر کدام از رقبایتان نرخ های خود را برای نشان دادن سطح تجربه خود، هر گونه تخصص آنها و کیفیت محصول نهایی که قادر به ارائه آن هستند تعیین کرده اند. با فرض اینکه شما فقط می توانید در کنار هم قرار بگیرید و ساختار قیمت گذاری خود را اتخاذ کنید، گفتگو خالص دیوانه است و تقریبا مطمئنا منجر به کاهش ارزش یا ارزش خودتان خواهد شد.

  • هر چیزی را شارژ نکنید

برای آزاد کاران که به شدت تلاش می کنند نمونه کارهای خود را  بیشترکنند، چیزی شبیه به یک تله معمول دیگر نیست. اما هشدار داده شود: این کار عواقب زیادی دارد و نه فقط برای شما. چیزی که شارژ نمی کند، شما را به عنوان یک هنرمند نادیده نمی گیرد، بلکه ارزش بازار را به طور کلی  کاهش می دهد. هنگامی که شرکت ها می دانند که همیشه می توانند کسی را پیدا کنند که به صورت رایگان کار میکنند، آنها کار خود را با متخصصان متخصص که مسئولیت کار را انجام می دهند، می گذرانند. این در نهایت باعث می شود جوانب مثبت قیمت ها را کاهش دهد تا رقابت را حفظ کند، که این باعث می شود تا این صنعت ارزش مالی و محتوایی خود را به آرامی از دست دهد و این کاره درستی نیست.

  • از نرخ های ثابت استفاده نکنید

اگر یک چیزی در خاطر ما باشد این است که هزینه هر پروژه ویدئویی با دیگر متفاوت است و قیمت ارائه شما باید این تفاوت را به طور کامل نشان دهد. به عنوان مثال، یک ویدیوی عروسی یک زن ممکن است نیاز به یک هواپیمای بدون سرنشین، سه عضو دیگر خدمه و روز های ویرایش بیشتری نیاز داشته باشد، در حالی که زن و شوهر دیگری ممکن است تنها یک عضو خدمه اضافی و تجهیزات استخوان کمتری لازم داشته باشند. بنابراین، آیا شما همان نرخ ثابت عروسی را برای هر کدام از آنها می گیرید؟خیر . قبل از این که رقمی به مشتری ارائه دهید، همیشه با مشتری خود بنشینید و دقیقا همان کاری را که میخواهند پیش ببرند صحبت کنید.

  • اجتناب از شارژ نرخهای ساعتی و روزانه برای پروژه های بزرگ

از آنجایی که هزینه های ساعتی و روزانه به حساب هزینه های پروژه های بزرگ مانند اجاره تجهیزات، حمل و نقل، مجموعه وسایل و غیره می باشد، توصیه می شود از آنها اجتناب کنید و هزینه های پروژه مشابه آنچه که در بالا ذکر شد انتخاب کنید. نکته: تنها یک استثناء این است که اگر شما یک پروژه را هدایت نکنید و فقط بر اساس یک هزینه برای استخدام کار می کنید. در صورتی که این مورد باشد، قطعا باید مشتریان را با نرخ ساعتی یا روز به مشتریان برسانید.

کلمه نهایی

همانند هر کاری که در زندگی زحمت کشیده اید، قیمت گذاری برای خدمات ویدئویی شما تنها با تجربه و پروژه های بیشتر بهتر خواهد شد. اما در حالی که شما از مهارت های کسب و کارتان دارید استفاده می کنید، فراموش نکنید که روش های دیگری برای تبدیل سود به سرویس های ویدئویی خود وجود دارد. پس تلاش بر این داشته باشید همانطور که شما باید سود کنید مشتری هم نباید زیانی کند و بتوانید آن را راضی نگه داشته تا سفارش های بیشتری داشته باشید و تجره خود را در این صنعت بالا تر ببرید.

 

منبع : Motion Array

پیام بگذارید

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.